Urząd Miejski w Trzebnicy podobnie jak wszystkie instytucje publiczne w dobie pandemii zmienił zasady funkcjonowania. W urzędzie gminy wprowadzone zostały zasady mające służyć bezpieczeństwu mieszkańców i klientów urzędu, a także umożliwić zapewnienie ciągłości pracy gminnej administracji, w tym:
Urząd czynny był przez cały okres pandemii w 2020 r., jednak okresowo wprowadzane były ograniczenia w bezpośrednim dostępie, tj. rekomendowane było wcześniejsze umawianie wizyt telefonicznie, a do załatwiania spraw z interesantami przygotowano specjalne pomieszczenie w przyziemiu Urzędu,
rekomendowane było załatwianie spraw elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP, mailowo lub telefonicznie.
Aby zapewnić pracownikom Urzędu oraz interesantom jak największe bezpieczeństwo podjęto szereg działań mających na celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się COVID-19, mianowicie:
zakupiono bramkę dezynfekcyjną i zainstalowano ją przy wejściu do Urzędu,
zostały zakupione i zainstalowane dozowniki płynu dezynfekcyjnego na terenie urzędu i jednostek podległych,
zorganizowano stanowiska obsługi klientów na parterze budynku, zakupiono oraz zmodernizowano meble, wyposażono biurka w osłony ochronne z plexiglas w celu zabezpieczania pracowników Urzędu Miejskiego,
zakupiono domofon dla klientów Urzędu, służący do powiadomienia właściwego pracownika o przyjściu petenta.